Czym jest SEO i dlaczego jest ważne dla Twojej strony internetowej?
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, oznacza skonfigurowanie Twojej strony internetowej i treści tak, aby pojawiały się w wynikach wyszukiwania online.
Podczas gdy wiele taktyk marketingowych polega na dotarciu do odbiorców, SEO daje Ci możliwość dotarcia do osób, które aktywnie szukają informacji związanych z Twoimi produktami i usługami.
Jeśli nie zoptymalizujesz swojej firmowej strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, ryzykujesz utratą potencjalnych klientów na rzecz konkurencji, ponieważ ich strony pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania np. Google niż Twoja strona. Pomyśl, ile razy dziennie zaglądasz do Google, aby dowiedzieć się, które lokalne kawiarnie są otwarte lub gdzie możesz kupić nowe buty w dobrej cenie.
Kiedy ktoś szuka informacji związanych z oferowanymi przez Ciebie produktami i usługami, powinieneś i musisz się wyświetlić u góry wyników wyszukiwania. Badania pokazują, że 60 procent ruchu z wyszukań Google trafia do stron internetowych, które pojawiają się w pierwszych trzech wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest tworzenie stron internetowych przez odpowiednią firmę.
Zwiększanie widoczności i zasięgu w Internecie
Widoczność online to nic innego jak łatwości znalezienia Twojej strony/marki w Internecie. Kiedy Twoja firma ma dobrą widoczność, pojawiasz się w wynikach wyszukiwania, gdy ludzie szukają tego, co oferujesz. Niezależnie od tego, czy za pośrednictwem wyszukiwarek, mediów społecznościowych czy innych platform online, bycie widocznym oznacza, że ludzie mogą odkryć Twoją firmę bez konieczności zbytniego szukania. Tak więc pomyśl o widoczności online jako o sposobie wyróżnienia się w świecie cyfrowym i zapewnienia, że klienci mogą Cię znaleźć, gdy najbardziej Cię potrzebują!
Wszystko, co wpływa na Twoje rankingi, wpływa na Twoją widoczność SEO. Ponieważ rankingi są kluczowym elementem określania Twojej widoczności. Google używa złożonych algorytmów do klasyfikowania stron internetowych. Google bierze pod uwagę:
Intencja wyszukiwania i trafność: Google stara się wyświetlać treści najbardziej istotne dla tego, czego szukają ludzie. Tak więc strony internetowe, które odpowiadają intencji wyszukiwania, prawdopodobnie będą miały wyższą pozycję.
Meta tagi: Meta tagi, takie jak tag <title>, informują wyszukiwarki, czego dotyczą strony Twojej witryny. Te tagi powinny zawierać główne słowa kluczowe, na które ukierunkowana jest strona internetowa.
Jakość treści: Treści, które są pomocne, wypełnione wiarygodnymi informacjami i zaprojektowane z myślą o ludziach, mają tendencję do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ogólnie rzecz biorąc, dobra treść spełnia intencje użytkownika, odpowiada na pytania, wykazuje wiedzę specjalistyczną i jest łatwa do przeczytania i przejrzenia.
Odpowiednia struktura strony: Dobrze ustrukturyzowana strona internetowa pomaga użytkownikom szybciej znaleźć to, czego potrzebują. Pomaga również wyszukiwarkom łatwiej indeksować istotne podstrony, co zwiększa prawdopodobieństwo ich indeksowania i klasyfikowania.
Responsywność: strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych zazwyczaj zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Obecnie mnóstwo ruchu w witrynie pochodzi z urządzeń mobilnych, a Google stosuje indeksowanie mobilne.
Doświadczenie użytkownika: pozytywne doświadczenie może zwiększyć pozycję Twojej witryny w rankingu. Kluczowymi wskaźnikami wpływającymi na to doświadczenie są podstawowe wskaźniki internetowe Google, które oceniają szybkość ładowania, interaktywność i stabilność.
Linki zwrotne: gdy Twoja strona internetowa linkowana jest z wysokiej jakości stron internetowych to pozycja w rankingach google powinna się zwiększać.
User Experience
UX, czyli user experience, to sposób, w jaki użytkownik końcowy doświadcza produktu lub usługi i jak z nią wchodzi w interakcję. Nie chodzi tylko o to, jak łatwe są rzeczy w użyciu, ale także o to, jak użytkownicy postrzegają swoje doświadczenia i czy czują się pewni i pozytywnie nastawieni do organizacji, która je zapewnia. Z perspektywy biznesowej myślenie o doświadczeniu użytkownika polega na wczuciu się w rolę klienta, gdy wchodzi on w interakcję z Twoją firmą, i ocenie, jak dobrze sprawdza się zapewniane przez Ciebie doświadczenie. Obecnie wiele firm rozumie i docenia wartość biznesową udoskonaleń UX, zatrudniając własnych projektantów UX lub agencje w celu udoskonalania i utrzymywania lepszych doświadczeń użytkowników.
Jak poprawić doświadczenia użytkowników swojej witryny internetowej?
- Szybkość
- Responsywność
- Odpowiednia nawigacja
- Strony docelowe – odpowiednio skonstruowane Landing Pages
- Biała przestrzeń między elementami
- Dobre linkowanie
SEO jest tańsze w porównaniu do płatnych reklam
Organiczne SEO jest stosunkowo tanie. Wymaga jedynie regularnej inwestycji czasu w świetne treści i solidnej dawki cierpliwości z Twojej strony. Kiedy znajdziesz się na szczycie organicznych wyników wyszukiwania, możesz usiąść i obserwować, jak napływa ruch. Nie ma potrzeby miesięcznego budżetu na reklamę PPC (płatność za kliknięcie), taką jak Google Adwords.
Dostęp do danych umożliwia wykorzystanie treści do organicznego generowania leadów bez żadnych kosztów
Przeglądając analitykę swojej strony internetowej, możesz zobaczyć, jakie produkty i usługi odwiedzający przeglądają na Twojej stronie. Możesz również zobaczyć terminy wyszukiwania i zapytania, których używają, aby znaleźć Twoją witrynę za pomocą wyszukiwarek. Dzięki temu masz dużą wiedzę na temat swojej strony i co ludzie na niej lubią.
Twoja konkurencja już może korzystać z SEO i czerpać z tego korzyści.
Gdy uświadomiłeś sobie zalety SEO i to, że jest ono niezwykle cenne, musisz wiedzieć, że niektórzy z Twoich konkurentów są już zaangażowani w SEO i w pełni wykorzystują to na swoją korzyść.
Tak więc, jeśli Twoi konkurenci są klasyfikowani w Google, musisz nadrobić zaległości i upewnić się, że optymalizujesz treść strony pod kątem właściwych słów kluczowych. Jeśli nie korzystają z SEO, wykorzystaj ich brak skupienia i wykorzystaj czas, aby oddalić się od nich w Internecie. Skup się na długich frazach kluczowych, które przyciągają umiarkowany ruch na stronie internetowej i zacznij od tego.
Bądź na bieżąco z trendami
Google stale aktualizuje swój algorytm, aby poprawić sposób, w jaki treści pojawiają się w SERP-ach. Oznacza to, że treści, które mogły znaleźć się na szczycie SERP-ów pięć lat temu, mogą dziś nie znaleźć się na pierwszej stronie, a to właśnie sprawia, że SEO jest tak trudne.
Konkluzja
Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe informacje, jeśli nie optymalizujesz aktywnie swojej strony internetowej zarówno na stronie (on-site), jak i poza nią (off-site), aby dobrze współpracowała z wyszukiwarkami, ograniczasz potencjał wydajnościowy swojej witryny. Twoja firma mogłaby odnieść ogromne korzyści z zastosowania podstawowego organicznego SEO. Chociaż zasięg organiczny na platformach cyfrowych, takich jak media społecznościowe i wyszukiwanie, może spadać, korzyści powyżej pokazują, że SEO ma w dłuższej perspektywie duże korzyści dla Twojej firmy.