W ciągu ostatnich kilku lat firmy B2B doświadczyły dramatycznych zmian w szerszym krajobrazie stworzonym przez nieprzewidziane okoliczności, które wpłynęły na globalną gospodarkę. W tym czasie 40 procent firm nie zrealizowało swoich celów sprzedażowych, stając w obliczu niezliczonych wyzwań, takich jak:
• Dłuższe cykle sprzedaży
• Wyższa konkurencja
• Nadmiar treści online, który osłabił ich strategie dotyczące treści
Zbadajmy możliwe przyczyny tych pułapek:
Główne błędy w marketingu B2B
Badanie przeprowadzone przez CXL pokazuje, że firmy wciąż walczą o przystosowanie się do zmieniającego się krajobrazu. Te zmagania stają się jeszcze bardziej widoczne w marketingu B2B, gdzie firmy mają skłonność do popełniania typowych błędów podczas tworzenia strategii marketingowych. Obejmują one:
• Przyjęcie jednego uniwersalnego podejścia
• Dążenie do kontaktu tylko z decydentami w organizacji
• Wdrażanie taktyk marketingowych o szerokim spektrum działania
• Brak kreatywności i strategicznego myślenia, co skutkuje zmarnowanym wysiłkiem
Jako właściciel firmy, jak możesz skutecznie poruszać się w zmieniającym się krajobrazie, unikając typowych pułapek w marketingu B2B? Będąc kreatywnym w swoich strategiach i stosując ukierunkowane podejście. W tym celu zoptymalizowana kampania reklamowa Google może być najlepszym narzędziem.
Elementy wysoce konwertującej kampanii Google Ads
Prowadzenie kampanii pay-per-click (PPC) za pośrednictwem platformy Google Ads to jeden z najlepszych sposobów na pokonanie największych wyzwań marketingowych dla innych firm. Jest to pomocne narzędzie, które pozwala:
• Zbieranie danych kampanii.
• Optymalizowanie kampanii PPC
• Zwiększenie wydajności PPC dzięki strategicznemu zarządzaniu reklamami Google.
• Zwiększenie ROI PPC lub zwrotu z inwestycji poprzez dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców.
Dobrze prowadzona kampania reklamowa Google to skuteczny sposób na dotarcie do grupy docelowej, generowanie leadów i zwiększenie sprzedaży. Aby jednak zbudować skuteczną kampanię, musi ona zawierać dwa główne elementy: zoptymalizowaną reklamę Google i przekonującą stronę docelową PPC.