STRONY INTERNETOWE DLA FIRM
Profesjonalna strona internetowa dla firmy jest niezbędna aby osiągnąć sukces. W obecnych czasach kiedy wszyscy mają dostęp do internetu pierwsze wrażenie jest bardzo ważne.
Większość konsumentów poszukuje w Internecie informacji, które pomogą im podejmować decyzje dotyczące tego czy korzystać z usług danej firmy lub kupić jakiś produkt.
Wg najnowszych badań 91% konsumentów zbiera informacje o produkcie przed dokonaniem zakupu online lub w sklepie.
Ten trend zachowań zakupowych pokazuje jak ogromne znaczenie ma posiadanie firmowej strony internetowej.
Jeśli chcesz, aby Twoja firma zwiększyła przychody oraz odniosła sukces na nowoczesnym rynku, musisz posiadać profesjonalną stronę internetową.
Profesjonalna strona internetowa dla firmy – Poradnik krok po kroku:
- Określenie jaki jest główny cel posiadania firmowej strony www.
- Wybranie nazwy domeny dla strony firmy
- Wybieranie odpowiedniego i profesjonalnego hostingu
- Wybieranie systemu zarządzania treścią
- Platforma E-Commerce
- Wybierz odpowiedni system płatności
- Stwórz jasny i przejrzysty opis Twojej firmy
- Zadbaj o to by Twoja strona dla firmy była responsywna
- Łatwy dostęp do danych kontaktowych
- Stwórz łatwą nawigację strony
- Zadbaj o szybkość swojej strony firmowej
- Przycisk “Wezwanie do działania”
- Promuj swoją stronę w mediach społecznościowych
- Zainwestuj w pozycjonowanie strony
- Aktualizuj swoją stronę
- Funkcjonalność UX (User Experiance)
- Zadbaj o certyfikat SSL
- FAQ
- Podsumowanie
1. Określenie jaki jest główny cel posiadania firmowej strony www
Firmowa strona przedstawia zazwyczaj ogólne informacje o Twojej firmie lub też jest po prostu miejscem gdzie klienci dokonują zakupu produktów (e-commerce). Niezależnie od tego, czy tworzysz prostą stronę dla firmy w formie wizytówki, która przedstawia podstawowe informacje o Twojej firmie, czy bardziej złożoną stronę typu e-commerce, najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, to na stronie głównej w prostych słowach opisać czym się dokładnie zajmujesz. Docelowy klient powinien od razu po wejściu na stronę internetową wiedzieć czym się zajmujesz. Nie powinien szukać tych informacji.
2. Wybranie nazwy domeny dla strony firmy
Jako właściciel firmy będziesz potrzebować nazwy domeny która łatwo zapadnie w pamięć, Mądrze jest również unikać wszystkiego, co jest zbyt długie lub zbyt szczegółowe. Postępując zgodnie z kilkoma prostymi wskazówkami, możesz wybrać nazwę, która pomoże zwiększyć ruch na Twojej firmowej stronie.
Adres Twojej strony czyli domena jest tak samo częścią Twojej marki, jak nazwa firmy lub oryginalne logo. Wybór domeny jest ważny gdyż nie jest też łatwo zmienić nazwę domeny, gdy witryna jest już online i ma wypracowane jakieś pozycje w rankingach google.
Oto kilka wskazówek przydatnych przy wyborze domeny internetowej:
- Wybierz tak zwaną Top Level Domain czyli rozszerzenie .com, .eu, .pl lub com.pl
- Wykorzystaj słowa kluczowe w nazwie ale bez przesady
- Staraj się by nazwa domeny była krótka
- Upewnij się, że Twoja domena jest łatwa do wymówienia i łatwa w pisowni
- Unikaj myślników w nazwie domeny
- Unikaj używania podwójnych liter
- Postaraj się wybrać “elastyczną domenę” które pozwoli ci na ewentualny rozwój
- Przeprowadź rozpoznanie które domeny są wolne – Można to sprawdzić tutaj: https://www.nazwa.pl/
- Chroń swoją markę za pomocą wielu rozszerzeń – Jeśli jest wolna kup domenę z rozszerzeniem .com, .eu, .pl lub com.pl
3. Wybieranie odpowiedniego i profesjonalnego hostingu
Każda strona internetowa dla firmy potrzebuje serwera, na którym przechowywane są wszystkie jej dane, do których mają dostęp przez cały czas. Hostowanie własnej strony internetowej jest prawdopodobnie zbyt dużym wydatkiem dla Twojej małej firmy, więc musisz wybrać zewnętrznego hosta.
W zależności od budżetu możesz wybierać pomiędzy współdzielonym serwerem a dedykowanym. Hosting dedykowany kosztuje znacznie więcej, ale oznacza to, że otrzymujesz własny prywatny.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego serwera?
- Uptime
- Miesięczny transfer
- Pojemność serwera
- Prędkość ładowania strony
- Bezpieczeństwo danych
- Obsługa klienta
- Metody płatności
- System zarządzania treścią
- Sprawdź czy jest bezpłatny okres próbny
4. Wybieranie systemu zarządzania treścią
Na rynku jest wielu dostawców i produktów CMS dlatego też wybór odpowiedniego CMS może wydawać się trudnym zadaniem. W rzeczywistości nie ma idealnego systemu CMS ani rozwiązania, które pasowałoby do wszystkich możliwych sytuacji. Co więcej, wybór i wdrożenie systemu zarządzania treścią to dopiero początek.
System zarządzanie treścią pozawala na łatwe budowanie dobrej struktury strony. Taki system też powinien ci zapewnić łatwość obsługi i możliwość rozwoju w przyszłości.
Dobry CMS pomoże Ci stworzyć i utrzymać stronę firmową, bez potrzeby dużej wiedzy technicznej.
My z naszej strony polecamy system wordpress na którym pracujemy. Jest on darmowy, prosty w obsłudze i zapewnia rozwój. Posiada mnóstwo wtyczek odpłatnych jak i darmowych oraz różnych innych dodatków.
Dlaczego wybrać wordpress?
- Oprogramowanie typu open source
- To najpopularniejszy CMS na świecie
- Możesz używać WordPressa do wszystkich typów projektów
- Łatwo się nauczyć obsługi – My wysyłamy poradnik po zakończeniu prac
- Duża społeczność WordPress
- WordPress umożliwia skalowanie witryny
- Motywy i wtyczki zapewniają pełną kontrolę nad Twoją stroną internetową dla firmy
- Strony internetowe WordPress są łatwe w utrzymaniu
- Możesz łatwo zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek
- Twoja firmowa strona wordpress jest bezpieczna
5. Platforma E-Commerce
Z naszej strony polecamy korzystać z wtyczki do wordpressa o nazwie WooCommerce. WooCommerce to wtyczka e-commerce do WordPressa. Sprawia, że tworzenie i zarządzanie sklepem internetowym jest proste, z rozsądnym poziomem elastyczności i kilkoma istotnymi funkcjami, takimi jak zarządzanie zapasami i podatkami, bezpieczne płatności i integracja wysyłki.
WooCommerce oferuje wiele przydatnych funkcji, takich jak śledzenie zamówień, zaangażowanie klientów, aktualizacje statusu dostawy, zarządzanie zapasami i wiele innych. Z ponad 27 milionami pobrań do tej pory, WooCommerce obsługuje 99% wszystkich sklepów WordPress.
WooCommerce jest łatwy w obsłudze dla początkujących właścicieli stron internetowych.
WooCommerce jest najpopularniejszą i prawdopodobnie najlepszą wtyczką e-commerce dla WordPress, a jej integracja pozwala na uwzględnienie zarówno świetnej wartości SEO, jak i możliwości e-commerce.
6. Wybierz odpowiedni system płatności
Jeśli Twoja firma będzie korzystała z e-commerce to ważnym elementem będzie wybór systemu płatności. Skonfiguruj system płatności (jeśli dotyczy). Chociaż ten krok nie dotyczy wszystkich stron firmowych to ci którzy chcą oferować klientom opcję płatności online, będą musieli zintegrować systemy płatności elektronicznych ze swoimi stronami www.
Najłatwiej to zrobić za pomocą oprogramowania do handlu elektronicznego lub rozwiązań do przetwarzania kart kredytowych dla małych firm. Zrób rozeznanie, aby upewnić się, że otrzymasz rozwiązanie, które jest łatwe w obsłudze i wystarczająco elastyczne, aby spełnić Twoje potrzeby teraz i w przyszłości.
7. Stwórz jasny i przejrzysty opis Twojej firmy
Upewnij się, że opis tego co oferuje Twoja firma jest dokładny i rzetelny. Nie trzeba dodawać, że niedokładne informacje zniechęcą konsumentów, czy to błędny numer telefonu, nieaktualne informacje o produkcie, czy proste błędy gramatyczne. Powinieneś nie tylko sprawdzać każdą stronę przed jej opublikowaniem, ale także okresowo sprawdzać każdą stronę, zwłaszcza po dokonaniu aktualizacji w innym miejscu.
8. Zadbaj o to by Twoja strona dla firmy była responsywna
Responsywność strony ma kluczowe znaczenie dla skuteczności firmowej strony. Przeciętny użytkownik spędza codziennie ponad pięć godzin na swoich telefonach komórkowych, a ponad jedna trzecia robi zakupy online za pomocą urządzenia mobilnego. Nie trzeba dodawać, że wersja mobilna firmowej strony internetowej musi zapewniać pozytywne wrażenia użytkowników.
Jeśli potencjalni klienci trafią do Twojej strony www, ale mają trudności z czytaniem lub nawigacją na urządzeniu mobilnym, mogą po prostu porzucić Cię na rzecz konkurencji. Co więcej, negatywne wrażenia użytkowników mobilnych wpływają na pozycję Twojej strony w rankingach wyszukiwarek takich jak Google.
9. Łatwy dostęp do danych kontaktowych
Umieść swoje informacje kontaktowe w górnej części strony w tak zwanym “Above the fold”.
Jeśli zależy ci aby ludzie mogli się z Tobą skontaktować lub zadzwonić do Twojego zespołu sprzedaży, umieść te informacje tam, gdzie mogą je łatwo znaleźć. „Twoje informacje kontaktowe powinny być widoczne, najlepiej u góry strony głównej, aby odwiedzający nie musieli szukać numeru telefonu lub adresu, jeśli chcą skontaktować się z firmą”.
10. Stwórz łatwą nawigację strony
Jest zalecenie by ograniczyć menu nawigacyjne najwyższego poziomu do pięciu wyraźnie oznaczonych zakładek z powiązanymi stronami zorganizowanymi pod nimi. Powinieneś również zaoferować jasny sposób powrotu na stronę główną, bez względu na to, gdzie trafią Twoi czytelnicy. Google często kieruje użytkowników na podstronę i ważne jest aby taka osoba mogła łatwo przejść na stronę główną.
11. Zadbaj o szybkość swojej strony firmowej
Wg wielu badań przeprowadzonych przez firmy zajmujące się marketingiem cyfrowym 89% użytkowników sieci opuści stronę internetową, jeśli będzie się ona ładować zbyt wolno. Co więcej, czas potrzebny na załadowanie strony internetowej wpływa na decyzje zakupowe blisko 70% kupujących online.
Upewnij się, że Twoja witryna działa płynnie, aktualizując oprogramowanie, optymalizując filmy i obrazy w celu szybszego pobierania.
12. Przycisk “Wezwanie do działania”
Każda podstrona w Twojej firmowej witrynie powinna zachęcać czytelnika do zrobienia czegoś. Te strony docelowe powinny zachęcać użytkowników do podjęcia określonych działań, takich jak zadzwonienie do Twojej firmy, zarejestrowanie się w usłudze, zakup produktu, pobranie oficjalnych dokumentów lub zrobienie czegoś innego, co przyniesie korzyści Twoim celom biznesowym. Daj im zauważalne zaproszenie do podjęcia działania: przycisk, link lub jasne sformułowanie.
14. Zainwestuj w pozycjonowanie strony
Czym jest sama strona bez odpowiedniej promocji i odpowiedniej pozycji w rankingach Google? Dlatego tak ważne jest podjąć odpowiednie kroki i zacząć pozycjonować stronę
Skontaktuj się z nami a my wskażemy godne zaufania firmy zajmujące się SEO -> Kontakt
15. Aktualizuj swoją stronę
Pilnuj by na Twojej stronie zawsze były aktualne informacje oraz dodawaj jak najczęściej “świeże” informacje związane ze swoją działalnością. Możesz to zrobić w prosty sposób prowadząc bloga i wstawiając posty na temat bieżących wydarzeń branżowych, nowych produktów i ofert oraz wiadomości o firmie, aby użytkownicy wracali na Twoją stronę.
Pamiętaj aby publikować wysokiej jakości treści i absolutnie nie kopiuj treści z innych stron gdyż grozi to karą od google.
16. Funkcjonalność UX (User Experience)
Co to jest projektowanie funkcjonalność UX ?
Funkcjonalność UX to sposób, w jaki dana osoba czuje się podczas interakcji ze stroną internetową. Obejmuje to witrynę internetową, aplikację mobilną, oprogramowanie komputerowe i w zasadzie każdą formę interakcji człowiek/urządzenie.
Dlaczego projektowanie UX jest ważne?
Ponieważ stara się zaspokoić potrzeby użytkownika. Ma na celu zapewnienie pozytywnych doświadczeń, które utrzymają lojalność użytkownika wobec produktu lub marki.
17. Zadbaj o certyfikat SSL
Posiadanie certyfikatu SSL jest bardzo ważne ponieważ zwiększa bezpieczeństwo strony. Przede wszystkim certyfikaty SSL chronią poufne dane przesyłane z i do Twojej strony.
Certyfikat ten ważny jest również ze względu na SEO.
Istotną zaletą certyfikatów SSL jest fakt, że pomogą Ci zdobyć zaufanie odwiedzających. Twoja strona internetowa zostanie wyświetlona z kłódką bezpieczeństwa w pasku adresu przeglądarki. Wskaże to, że połączenie jest bezpieczne i pokaże odwiedzającym Twoją witrynę, że poważnie traktujesz ich prywatność.
18. FAQ
Ile kosztuje strona internetowa dla firmy?
W chwili obecnej nasz cennik dostępny jest pod linkiem https://www.siset.pl/tworzenie-stron-internetowych-cennik/
Cena firmowej strony internetowej zależy od wielu czynników i wacha się od 999 zł netto do kilkunastu tysięcy. Jest to związane z rodzajem prowadzonej działalności i ilością pracy, jaką właściciel firmy jest gotów wykonać. Różnica między zrobieniem własnych zdjęć a zatrudnieniem fotografa może wynosić kilkaset złoty. To samo można powiedzieć o profesjonalnym copywritingu do treści internetowych i tak dalej.
Ile czasu zajmuje stworzenie strony internetowej firmy?
Tworzenie stron internetowych może trwać od kilku dni do kilku miesięcy.
Co powinieneś umieścić na swojej stronie?
Każda strona firmowa powinna zawierać istotne informacje, takie jak kim jesteś, czym się zajmujesz i jak można się z Tobą skontaktować? Twoja witryna powinna również zawierać sprzedawane produkty lub usługi, a także ułatwiać klientom dokonywanie zakupów online.
18. Podsumowanie
Jak możesz się przekonać po przeczytaniu tego artykułu, stworzenie profesjonalnej strony dla małej firmy może nie być tak proste, jak początkowo sądziłeś. Jeśli jednak wykonasz kroki opisane w tym artykule, Twoja firma będzie miała doskonałą szansę na odniesienie sukcesu na rynku internetowym.
13. Promuj swoją stronę w mediach społecznościowych
Media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn lub Instagram, to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu odbiorców i powiadomienie potencjalnych klientów o tym, co dzieje się w Twojej firmie. Za każdym razem, gdy aktualizujesz swoją firmową stronę www, informuj o tym w mediach społecznościowych.