Rozwijanie jakiejkolwiek działalności gospodarczej to trudna sprawa. Martwisz się o strategie marketingowe, tworzenie produktów i plany rozwoju – wszystko tego samego dnia.
Przy tak wielu bieżących zadaniach nie możesz pozwolić, by coś takiego, jak obecność w sieci zniknęła z Twoich planów. Byłby to poważny błąd.
Harvard Business Review niedawno przeprowadził badanie na temat tego, co dokładnie sprawia, że ludzie chcą dokonać zakupu z konkretnej strony internetowej. Zapewniając konsumentom poczucie bezpieczeństwa i wygody podczas odwiedzania Twojej strony internetowej masz znacznie większą szansę nie tylko zachęcania ich do dokonania zakupu, ale także przekonania ich do zostania aby zostali Twoimi klientami w przyszłości.
Dobry i profesjonalny projekt strony internetowej jest najważniejszy w tworzeniu tej wiarygodności. Tworząc stronę internetową która jest prosta i łatwa w nawigacji, użytkownicy będą mieli więcej pozytywnych wrażeń, zwiększając prawdopodobieństwo zakupu.
Tak więc, chociaż przejrzystość firmy, świetne referencje i solidny produkt są oczywistymi sposobami na zdobycie znajomości wśród potencjalnych klientów, projektowanie stron internetowych wyraźnie zajmuje szczególnie wysokie miejsce przy ustalaniu, czy marka wydaje się godna zaufania, czy nie.
Aby wyróżnić się z tłumu, istnieje kilka sprawdzonych elementów, które przekształcą odwiedzających witrynę w lojalnych klientów.
Oto pięć najlepszych trendów w projektowaniu stron internetowych i UX, które szybko rozwiną Twój biznes.
1. Video
Włączanie wideo do projektu strony www nie jest żadnym problemem. Mam na myśli, że 78 procent internautów ogląda filmy online co tydzień.
Ale nie osadzaj żadnego starego video na YouTube. Zamiast tego przenieś projekt witryny na wyższy poziom, tworząc stronę docelową video.
2. Przewijanie Paralaksy
Ten nierównomierny efekt przewijania zwalczył ogólne lenistwo konsumentów, pozostając jednocześnie wciągającym i atrakcyjnym wizualnie.
Popularność przewijania paralaksy wprowadziła również bardziej dogłębne przewijanie i projektowanie pojedynczych stron internetowych, a także sprawia, że informacje „nad zakładką” są nieco mniej potrzebne, ponieważ łatwiej jest zobaczyć, co jest poniżej. Ostatecznie ułatwia to zarządzanie priorytetami treści i zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik i tak wszystko zobaczy.
3. Animowane wezwania do działania
Wezwania do działania są złem koniecznym w projektowaniu stron internetowych. Faktem jest, że Twoi konsumenci nie będą wiedzieli, co robić, chyba że wyraźnie im to powiesz.
Jednak samo mówienie konsumentom, co mają robić, nie jest już wystarczające. Widzą bodźce i instrukcje ze wszystkich stron sieci, więc potrzebujesz czegoś dodatkowego, aby Twój cel się wyróżniał.
Dodanie małej animacji do ważnych elementów może być istotnym elementem profesjonalnej strony internetowej.
4. Typografia niestandardowa
Każda strona potrzebuje tekstu, ale dawno minęły czasy nudnych czcionek Times New Roman, Arial lub innych podstawowych czcionek. Zamiast tego przenieś swój przekaz na wyższy poziom dzięki unikalnej typografii, która obejmuje tożsamość marki, jednocześnie komunikując się z użytkownikami.
Ta unikalna typografia może przybierać różne kształty (dosłownie) lub znajdować się w różnych obszarach projektu.
5. Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja w projektowaniu stron internetowych może przybierać różne kształty, ale niektóre popularne przykłady obejmują uczenie maszynowe, personalizację i chatboty.
Inwestując w projektowanie stron internetowych, możesz pielęgnować szeroką i dedykowaną bazę klientów, która będzie korzystać z twojego produktu za każdym razem. Chociaż istnieje wiele innych elementów, które można uwzględnić w swoich projektach, każdy wybór powinien:
- Sprawiać, aby użytkownicy czuli się komfortowo.
- Reprezentować profesjonalnie swoją markę.
- Wyraźnie zwrócić uwagę na ważne wezwania do działania.
- Przekazać użytkownikom informacje, których potrzebują, aby dokonać świadomego wyboru.