Google twierdzi, że wyświetlenia nie są równe ilości wyszukań i ciężko się z nimi nie zgodzić. Nie ma korelacji między liczbą wyświetleń witryny dla określonego słowa kluczowego a liczbą wyszukań dla tego słowa kluczowego.
Adwokat Google ds. wyszukiwania John Mueller twierdzi, że wyświetlenia Twojej witryny dla słowa kluczowego nie są wskaźnikiem liczby wyszukań dla tego słowa kluczowego.
Jest to podane na Twitterze w odpowiedzi na pytanie, czy dane o wyświetleniach w Google Search Console można wykorzystać do oszacowania liczby wyszukań.
Na przykład, jeśli masz pozycję w rankingu strony dla danego słowa kluczowego i otrzymujesz 1000 wyświetleń miesięcznie, czy to oznacza, że liczba wyszukań słowa kluczowego wynosi 1000 zapytań miesięcznie?
Nie, to nie tak działa, mówi Mueller.
Najpierw Mueller wyjaśnia, w jaki sposób dane o wyświetleniach różnią się od danych o liczbie wyszukań:
„Wyświetlenia to wyświetlenia, które Twoja strona internetowa uzyskała w wynikach wyszukiwania. Niekoniecznie są to wszystkie wyświetlenia pokazywane wszystkim użytkownikom. To nie jest liczba wyszukań. Ponadto wszystkie narzędzia zgadują i upraszczają liczbę operacji wyszukiwania, więc liczby, które widzisz w narzędziach do wyszukiwania, zawsze będą nieprawidłowe”.
Syed Sufiyan, użytkownik Twittera, który zadał pierwsze pytanie, naciska dalej.
Ma stronę, która zajmuje pierwszą pozycję dla określonego słowa kluczowego. Pyta więc, czy wyświetlenia, które otrzymuje strona, wskazują na liczbę wyszukań przeprowadzanych dla tego słowa kluczowego.
Sufijan stwierdza:
„Dzięki za wyjaśnienie, ale nadal jestem zdezorientowany!
Na przykład:
Mam słowo kluczowe/zapytanie (załóżmy, że „Kup buty”) w Search Console, które zajmuje pierwsze miejsce i uzyskuję 1000 wyświetleń w ciągu miesiąca, więc liczba wyszukań też powinna wynosić 1000?”
Tak więc dane o wyświetleniach dla strony o rankingu nr 1 nie są takie same, jak liczba wyszukań słowa kluczowego, na które ma on ranking, ponieważ strona nie jest wyświetlana wszystkim osobom wyszukującym.
Istnieje wiele powodów, dla których strona nie byłaby wyświetlana wszystkim osobom wyszukującym, pomimo rankingu numer jeden dla słowa kluczowego.
Układ strony wyników wyszukiwania może mieć wpływ na liczbę wyświetleń, które uzyskują linki organiczne.
Na przykład, jeśli jest wyświetlanych kilka wyników z Zakupów Google i Google Ads, osoba wyszukująca może być zmuszona nieco przewinąć w dół, zanim zobaczy linki organiczne.
W takim przypadku wyświetlenie nie zostanie zarejestrowane dla strony znajdującej się na pierwszej pozycji, jeśli osoba wyszukująca nigdy nie przewinie się wystarczająco daleko, aby ją zobaczyć.
Innym powodem może być personalizacja oraz fakt, że wyniki wyszukiwania nie są identyczne dla wszystkich użytkowników.